About Me

My photo
Assalamualaikum (: known as nonnyy :) yellowish-brown skin tone. 21 years old. still studying. 166sm. 50kilogram average. Not so talkative and positive not passively. Arrogant little bit yes i admit it. Fanatic skinny jeans but i'm fat (: shark teeth HAHAHA but i love my smile. Never published my blog. I create just to share my personal life with you. My pleasure to meet u all. cheers (:

Friday, August 19, 2011

wrote her path before leave .

hello guys :)
tadi i ada search internet , tertarik dengan web http://malay.uptomu.net/2011/08/artis-artis-muda-korea-yang-mati-kerana.html .
her's name is JUNG DA BIN .
tarikh kematian : 10th February, 2007
she's an actor , tetapi meninggal dunia akibat membunuh diri sendiri dengan menggantungkan dirinya.



kenapa ye i nak story about her ?
i baru baca. dan tertarik dengan kata-kata terakhir mendiang sebelum mendiang bertindak membunuh diri. tapi tak tahu lah sama ada tindakan tersebut atas reason yang 'bunuh diri' atau pun tidak. bukan hendak comment apa-apa mengenai mendiang. cuma mahu renungi kata-kata/catatan mendiang sebelum pergi .

which is ,
“Semuanya sangat lengkap. Saya marah tanpa alasan, dan merasa saya akan menjadi gila. Ini sangat menyakitkan. Saya berasa sakit. Kepala saya sangat sakit dan membuat saya menangis. Saya seperti budak. Saya berasa seperti kehilangan diri saya, kehilangan identiti. Dan pada masa yang sama saya mendapatkan teguran. Saya berasa tenang. Tuhan sangat mencintai saya. Tuhan telah membuat saya menjadi penting dan memberikan saya keberanian. Dia mengangkat saya dan berkata saya akan baik-baik saja. Dan saya baik-baik saja.”
kenapa ya i nak re-write balik kata-kata terakhir mendiang.
seolah-olah dia tahu akan kematian dia dan rela mati di tangan sendiri.
ada jugak berkata , 'Tuhan sangat mencintai saya' 
adakah itu tanda-tanda kematian kita.
bila kita tahu yang ajal dan Tuhan semakin dekat dengan kita.
macam tuh ?
pernah jugak survey in library. ada book in title '40 Days Before Death'
ada jugak member i ternampak dia membaca '100 Days Before You Leaving' hee tapi tak sempat nak pinjam dia sudah pulangkan balik pada member dia.
means ,
either ready or not. everything , fate , death , relation or anything related to our life have been wrote somewhere call Luth Mahfuz (for Muslim) or who cann't understand , every-single-thing happen already been wrote by Him.
since i heard story from my members talk about Lailatul Qadr , i learnt from that.
who's know our future better than God.
so , semua terutama yang Muslim , mari sama-sama mendekatkan diri bersamaNya kerana always Him be here for us. But US ? selalu lupa dan bersifat jahil akanNya.
itu sahaja motif i. mari sama-sama renungkan okayy 
cheers ! :D

No comments:

Post a Comment